✏️ Schrijf mee aan het Deltaplan! ✏️

Vandaag lanceren we onze meeschrijfcampagne voor het Deltaplan. We willen iedereen uitnodigen om mee te denken over een visie voor een klimaatneutraal en rechtvaardig Nederland in 2030! Met dit plan laten we zien dat er een oplossing is op de klimaatcrisis: een sociaal en eerlijk alternatief, dat concrete voorstellen doet voor systeemverandering.

Iedereen – ongeacht leeftijd, expertise, politieke affiniteit – kan meeschrijven, zolang je de doelen en vertrekpunten onderschrijft.

Hoe word je meeschrijver?

✏️ lees het instructiedocument
✏️ neem het concept-Deltaplan door
✏️ en geef je daarna op via het inschrijfformulier

Wat gaan we doen?

Het Deltaplan bestaat uit twee delen. Eerst worden de visie op Nederland en de vertrekpunten van het plan beschreven. Het tweede deel zijn voorstellen opgedeeld in verschillende thema’s. De komende maanden zullen we steeds gezamenlijk aan een nieuwe thema werken. We beginnen nu met het Thema Energie. We vragen nu om je op te geven als je een voorstel binnen dat thema wilt uitwerken.

Onze voorstellen voor het Thema Energie

⚡️De ideale energiemix
⚡️Verzwaren energienet
⚡️Flexibiliteit van het net
⚡️Wind op zee
⚡️Wind op land
⚡️Zonnepanelen op daken
⚡️Zonnepanelen op velden
⚡️Waterstof
⚡️Biomassa

Mis je daar nog een belangrijk voorstel? Laat het ons weten, dan kun je die ook uitwerken.

We kunnen niet wachten om met jullie aan de slag te gaan en te laten zien dat er een alternatief antwoord op de klimaatcrisis is!