Ondersteun de amendementen van Delta

Delta dient een aantal amendementen in om concept-verkiezingsprogramma van GroenLinks nog scherper te maken, wat betreft de klimaatcrisis. Alle GroenLinks leden kunnen de amendementen ondersteunen. Elk amendement heeft 25 individuele steunverklaringen nodig om door te gaan naar de volgende ronde. Ondersteun dus nu onze amendementen!

Ondersteun onze amendementen

Hieronder staan de amendementen. Klik op de link om de amendementen te steunen. Je moet dan eerst inloggen met je GroenLinks inloggegevens. Je kunt dan het amendement en de toelichting lezen. Klik vervolgens op de knop amendement steunen als je het er mee eens bent.

Beperk opwarming tot 1.5 graad
Minister van Klimaat en Energie
Klimaatraad
Uitstootbudget
Verbieden fossiele investeringen
Klimaatburgerberaad
Halveren veestapel

Amendementen van anderen

Delta steunt actief een aantal amendementen van DWARS en andere werkgroepen. Al onze amendementen samen maken zorgen ervoor dat de klimaatcrisis de hoofdlijn van het programma is.

Het gaat om de volgende amendementen: producten repareren van de werkgroep Digitale Samenleving & Privacy, het basisinkomen van de Denktank Basisinkomen, reclame fossielvrij, internationale klimaatfinancieringstop fossiele auto's en klimaatonderwijs. En natuurlijk de amendementen van DWARS: 2035 klimaatneutraalecocide strafbaarduurzame consumentenbankCO2-heffinggoedkoper OVklimaatvluchtelingenklimaatrechtvaardigheid.

Dus log in op de amendemententool en ondersteun de amendementen van Delta!

Kom je er niet uit? Stuur een mailtje naar delta@groenlinks.nl, dan helpen we je verder.