logo Delta

Lancering Delta

Vandaag lanceren we Delta, het nieuwe platform binnen GroenLinks om te ijveren voor een rechtvaardige Deltaplan voor een klimaatneutraal Nederland in 2030.

We bevinden ons in een klimaat- en ecologische crisis. Diersoorten sterven uit, de voedselproductie dreigt in te storten en de wereld staat in brand. De overheid en de politiek bestrijden deze crisis niet adequaat. Daar gaan wij verandering in brengen! De enige manier om deze crisis het hoofd te bieden, is een klimaatneutraal Nederland in 2030. Om dit te bereiken, roepen we GroenLinks op om duidelijke doelen te stellen en een rechtvaardig en sociaal klimaatbeleid te voeren. Dat doen we middels de nieuwe werkgroep Delta.

Delta komt voort uit de kandidatuur van Jantine Röttgering als lijsttrekker voor GroenLinks. Zij licht het initiatief toe:

"De afgelopen weken heb ik veel gesprekken gevoerd met sympathisanten, GroenLinks-leden, de kandidatencommissie. Ik heb nagedacht over mijn doel en hoe ik dit doel zo snel mogelijk binnen GroenLinks kan bereiken. De reacties die we hebben ontvangen, waren overweldigend. Het is duidelijk dat veel leden mijn zorgen delen en het er mee eens zijn dat we nu alle zeilen moeten bijzetten."

Delta is de plaats om de oplossingen en energie van al deze leden te verenigen. Samen zullen we druk uitoefenen om de klimaat- en ecologische crisis het hoofd te bieden. We zullen elke mogelijkheid aangrijpen om een rechtvaardig en sociaal Deltaplan onderdeel te maken van GroenLinks, haar standpunten en het partijprogramma.

Meedoen met Delta?

Iedereen kan met ons meedoen en zijn stem laten horen. We kunnen jouw hulp goed gebruiken! We gaan de komende tijd met alle afdelingen, kamerleden en provincies in gesprek. Op het komende congres zullen we moties indienen. Lees op de pagina 'Doe Mee' meer over hoe jij je kan inzetten.

Schrijf je in ieder geval in voor de nieuwsbrief als je op de hoogte wilt blijven en volg Delta op Twitter, Facebook en LinkedIn.

Leer ons kennen

We zullen in ieder geval te vinden zijn op de GroenLinksGesprekken over Rechtvaardig Klimaatbeleid (Amsterdam, 17 feb. & Maastricht, 2 mrt.) en op het podium op het partijcongres. Het is ontzettend belangrijk dat je je voor 14 februari aanmeldt voor het congres, als je mee wilt stemmen over de moties die we gaan indienen.

Bedankt!

De afgelopen weken hebben we veel steun van alle leden gekregen en veel geleerd over de politiek en over verandering. Daar zijn we ontzettend dankbaar voor. We hopen jullie wederom mee te ontmoeten in dit nieuwe hoofdstuk.

Met strijdbare en groene groet,
Jantine Röttgering
Daan Dorr