Delta-update, congres en meer...

Het GroenLinks congres, dat deze zaterdag zou plaatsvinden, is helaas verplaatst vanwege het coronavirus en de maatregelen in Brabant. Op het congres zouden wij vier moties presenteren en ter stemming inbrengen. In een paar dagen tijd hebben meer dan 180 mensen deze moties ondersteund! Dit is geweldig nieuws: de klimaatcrisis wordt serieus genomen en samen gaan we een deltaplan schrijven om klimaatneutraal te worden in 2030! Er wordt een nieuwe datum voor het congres geprikt. De moties zullen dan gewoon aan bod komen. Met zoveel ondersteuningen, moet het zeker lukken om alle moties aangenomen te krijgen!

Congres of niet: Delta gaat door!

De komende weken zal Delta niet stilzitten. We gaan gaan al onze energie in de uitwerking van het Deltaplan stoppen. We hopen over een aantal weken een eerste conceptversie af te hebben. Wil jij helpen schrijven of ben/ken jij iemand met specifieke expertise over de transitie? Stuur ons een mail of vul dit formulier in. We hebben met verschillende organisaties en experts afspraken op de planning staan. We gaan onder andere bij Urgenda en het Planbureau voor de Leefomgeving langs.

Tour door het land

Delta leert steeds meer mensen kennen! We zijn langs geweest bij Jesse Klaver, Tom van der Lee, Bas Eickhout en nog veel meer politici. Pier Vellinga, professor klimaatwetenschappen, zei tegen ons: 'Vanuit de wetenschap kan ik alleen maar zeggen dat klimaatneutraliteit in 2030 ons doel moet zijn!'.

Delta groeit! We hebben op verschillende plekken pitches en lezingen gegeven. Onze voorzitter Daan Dorr sprak op de GroenLinksGesprekken over klimaat in Amsterdam en Maastricht. Samen met GroenLinks Den Haag en DWARS Utrecht organiseerden we de eerste Delta avonden. Zoek jij nog sprekers voor een event? Of wil jij samen iets organiseren over de klimaatcrisis en de oplossingen? Laat het ons weten via delta@groenlinks.nl! Delta komt graag langs.